onsdag 6 januari 2010

Vilka grymma tjejer!

Kom precis hem från en tur vid klubben, övade att möta hundar. Idag fick både vovvana följa med samtidigt då jag dels måste öva att kontakten med mig fast de inte är ensamma och dels för att vi bara skulle gå ett varv. (Istid som sagt?) Summan är att jag är helnöjd! Irja gick perfekt brevid och tittade på mig hela tiden när vi gick förbi en hund och strosade glatt inom rimligt avstånd mellan mötena. Jag är så glad att jag lärde henne tidigt att annan hund = vänta på mig. Hon stannar upp om hon ser en, vänder sig och tittar efter mig och går sedan brevid mig tills hunden gått förbi. Men till vardags brukar hon inte ha speciellt mkt fokus på mig under mötet och direkt efter tycker hon att det är OK att springa och nosa där den andra hunden varit så det var bra med träning idag!

Thea då? Jo hon gick helbra hon med! Hon gick någon decimeter framför Irja och tog kontakt med mig hela tiden. Jag har inga krav alls nu i början (annat än att hon inte drar i kopplet mot hunden men så vitt jag märkt är det inte en channs att hon skulle göra ngt sånt) så jag bara belönade varje blick mot mig. Mot slutet så gick även hon och tittade på mig nästan hela mötena. Vilka tjejer va :D !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar