tisdag 5 januari 2010

Andra rapporten

Andra rapporten :) Thea blir tryggare och tryggare här hemma och har en jätte fin kontakt med mig. Hon tyr sig till mig riktigt bra, både när jag ropar och när hon tycker att något är lite läskigt. Hon tar kontakt flera gånger nä vi är ute och går och när vi har lekt ute med bollen så kommer hon fint med den tillbaka till mig. Vi var och övade hundmöten idag borta på klubben, blev ett helt gäng men massor av hundar. Super kul och väldigt bra träning! Tog varsit varv med vovvarna och träna hundmöten. Irja var super duktig! Hade riktigt fin kontakt när dom gick förbi och gick nära i övrigt. Thea var lite osäker, håller sig bakom mig tills hunden gåt förbi och springer sen framför när dom gått förbi men hon blev lugnare och det är bara att träna vidare på. Sen fick Thea gå det stora varvet med alla hundarna tillsammans, hon höll sig nära mig med fin kontakt, blev lite stressad när hon gick i miten av "flocken", hon ville hellre ha koll på alla hundarna samtidigt men jag tycker hon gjorde stora framsteg och var så duktig så!

Åkte hem till Anna en sväng för att prova ett täcke till Thea som jag kunde låna, hon fryser så (det är inte så konstigt när det är 15 minus!). Irja trivs däremot helbra i kylan och skulle nog helst stanna ute om hon fick, min lilla fjällskrutt. Vi stannade på lite fika och Thea tog det hela med ro, trivdes bra i mitt knä och tittade runt och hade det helt okej på golvet också. Vi knyter en bättre och bättre kontakt hela tiden och hon är super härlig! Åka bil är inte heller ngt problem och på hemvägen fick båda vovvarna åka i bakluckan, inget bråk och knäpptyst hela vägen - mina duktiga tjejer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar