måndag 25 januari 2010

Ledig med plugg

Eftersom att det var öppet hus i lördags så har jag kompledigt idag, som tur är är jag också ledig imorgon tack vare z-dag. Dock har jag mer plugg än på länge, engelskarapporten är ur svår. Har suttit med den i flera timmar men ine kommit speciellt långt ändå. Det är nog det att jag aldrig skrivit något liknande förut som gör att jag har så svårt för att få ner det jag vill säga på papper på det sätt jag vill. Nu har jag iaf skrivit en halv sida (på datorn) så har gjort en 6e del av det totala.

Nu till roligare saker här i livet, igår tog jag tag i mig själv och köpte en ny stegräknare. Fick en bra i födelsedagspresent men batterierna har tagit slut och dom var så pass dyra så jag tittade runt efter en ny. Stegräknare jag har använt innan har man satt fast på sidan på byxorna, dom sitter inte kvar, så fort man gör lite plötsliga rörelser så åker dom av, hur många har man inte varit nära på att tappa i toaletten? Så igår hittade jag en ny som verkar riktigt bra. Den mäter i alla tre axlar (alltså inte bara upp och ner som dom gamla gör) vilket betyder att man kan ha den i fickan, runt halsen eller egentligen var man vill så länge den inte gungar. Har prövat att ha den i fickan idag och den funkar super, hade exakt antal steg som jag räknade till och märks knappt. Den har dessutom minne för 7 dagar och en medelräknare som säger om man gått tillräckligt eller inte. Så nu börjar jakten på 10000 steg i snitt per dag och vägen mot bättre kondis.

Måste dessutom påpeka att jag hängde på Elias igår kväll och gjorde hans magtränings program på kvällen vilket känns i både lår och mage idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar