lördag 16 januari 2010

Underbart!

Helmysig kväll med Kimsan igår och då bussarna slutat gå stannade hon över natten. Tack sötnos! <3

Idag har vi övat att åka buss med två vovvar (vet att Thea har åkt komunalt tidigare men är mest van vid bil och även om jag har körkort så blir det en del bussåkande så tänkte testa). Det gick hur fint som helst, tjejerna gick på efter varandra, inte den minsta tvekan alls hos Thea (Irja är ju en van bussåkare så hon älskar det och vill alltid gå på bussen så fort den stannar i närheten av oss). Så vi åkte ner till station och gick hem och fick lite träning med mkt människor men ändå kontakt med mig. Super! Dock är Irja i höglöpet så hon beter sig som en riktig liten bitch och lyssnar inte ett skit så damen får vara kopplad den mesta av tiden utomhus.

Vi åt middag hos vänner till familjen. En del hundprat då dom går i dessa tankar och en trevlig kväll i allmänhet med urgod mat. Trodde kanke att Thea skulle vara lite försiktig med nytt hus och 5 människor varav hon träffat bara två sen tidigare men jag fick allt ta och tänka om. Lilla tjejen gick direkt in och flörtade in sig hos mamman i huset, gick runt helt själv (alltså utan mig i sikte vilket inte är vanligt att hon gör utanför vårt hur) och var hur cool som helst. En riktigt modig liten sötnos. Det är jätte kul att se att hon vågar ta för sig och att allt i världen inte är läskigt förrän jag sagt att det är ok utan att hon provar själv och bara växer utav det. Hon och Irja och yngsta barnet i familjen hade rejs ute och jag torrhandlade Thea lite som hon svarade jätte bra på. Jag bara älskar den här hunden! Underbart att ha två tjejer här hemma som är helst fantastiska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar