lördag 30 januari 2010

2 timmars gående

I morse körde jag mamma och syster bort till andra sidan järnvägen (bortanför KOM) där dom skulle hämta upp folk på väg till Dalarö och Kidsvolleymatcher. Tog med hundarna och gick hem sen tog jag en sväng i skogen. När jag nästan var hemma stötte jag på Ulla och Kira och tog en extra sväng till. Blev totalt 2 timmar ute i det härliga kalla vädret.

Nu är tjejerna heltrötta med lek och bus så tog en sväng med tandskrapan. Irja låg helt still och gapade till och med en stund själv. Thea däremot...hon har kommit på att om man biter hårt som skjutton i mina fingrar så kanske jag slutar vilket jag inte gör så har nu en massa små märken i händerna men hennes tänder är renare iaf. Envisast vinner :P

Prommenixen innebär mycket träning, vi övade att gå i spiraltrappa, en sån där med galler där man kan se rätt igenom. Båda två var väldigt försiktiga men med lite övertalning så kunde jag få Irja att både gå upp och ner utan problem. Thea har inte lika bra självförtroende och behöver mer stöd från mig men när jag sittandes hoppade ett steg i taget så kunde hon iaf tänka sig att gå ner. Väl klara med övningen så var dom jätte stolta över sig själva och allt beröm dom fick av mig gjorde dom helt spralliga. Mina toktjejer! Sen har vi mött en barnvagn (Thea har skällt lite på dom innan men nu körde jag helt med "pompös-stilen" och hon var helt tyst. Så duktig :) Hundar stötte vi på flera stycken stora, lite jobbigt tyckte Thean men det blev bättre och till slut så stod hon helt tyst brevid mig och tittade när Irja lekte, kom dom för nära använde hon mig som sköld och cirklade runt men ändå tyst. Vi tar det i långsam takt.

1 kommentar:

  1. Pompösstilen är inte att förakta. Jag tycker hundarna blir mycket tryggare och lugnare av den. Man visar att man har koll liksom.

    SvaraRadera