tisdag 12 januari 2010

Haltar på

Min söta moder har tagit på sig att gå morgon turerna hittills den här veckan så jag med foten slipper. Idag har jag gått utan kryckor och haltar faktiskt rätt fort fram numera så dagsturen med vovvarna klarade jag av själv tillsammans med vännen Annie :) Annie är inte bara en super vän utan dessutom fotograf så hon tog en del kort på tjejerna samt på min hemska fot :P så lägger nog upp några senare ikväll.

Foten ser för övrigt riktigt läskig ut. Som Annie beskrev den så ser jag misshandlad ut. Den har ett svart stråk längs med foten, en stor ljusblå fläck lite längre fram och sedan ett antal mindre röd/blå fläckar. Har fortfarande ingen knöl utan en kulle men den gör som sagt mindre ont idag än igår även om jag har småont hela tiden pga av att den blir trött av belastningen. Tur att man stukat fötter förut så man inte gör ngt korkat som att inte gå alls på flera dar. Bästa medicinen mot stukade fötter (inte min egen utan en riktig av sjukgymnast, tränare och egen erfarenhet) är att "linda foten stenhårt och börja gå på den direkt!" som min tränare så fint uttryckte det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar