fredag 22 januari 2010

Fredagsnatt

Idag är en trött dag. Skola, knatteträning sen direkt efter så det blir alltid långa fredagar.
Kvällen spenderades med vänner till familjen och min egna familj såklart på en mysig restaurang här i rotan.

Efter samtal från rektorn igår (och nej det är inte så illa som det låter :P) som berättade att jag blivit rekomenderad till att prata om hur det är att gå Natur - Krim på Rudbeck imorgon på öppet hus. Smickrad så svarade jag ja, det kan jag göra. Så nu är det planerat att jag ska berättade lite om hur det är och hur jag har valt till lite och så. Spännande och lite små läskigt att stå och prata inför en massa 9or och deras föräldrar och göra reklam för skolan. Skönt att inte behöva göra sig till iaf, rekomenderar verkligen skolan!


En helt annan grej, härom dan så tränade jag lite med hundarna. Jag vill träna in backa med Irja men eftersom att hon aldrig vill stå upp mer än en halv sekund åt gången så behöver jag först lära in stå och sen jobba därifrån. Eller är den någon som har en annan bättre idé? Thea tränade jag vacker tass med, börjar med hennes höger mot min vänster. Irja greppade inte riktigt vad hon skulle göra, jag körde med tålamod men väntar jag så först sätter hon sig, sen lägger sig och pratar en stund, sen tittar hon åt ett helt annat håll och kommer på något annat att göra. Ställer sig alltså inte upp efter en stund som man gärna skulle önska, är ju på grund av att jag aldrig tränat in något stående, antingen har jag tränat gående, sittande eller liggande. Beslutade mig för att hjälpa henne lite och försökte locka upp henne att stå för att sen klicka vilket gick bättre men tror inte att poletten riktigt föll ner. Får fortsätta träna vidare helt enkelt.

Thea greppade mot slutet av första repetetionen och sätter upp tassen på min hand, om den är knuten riktigt snabbt. Det var lättare att träna in, hade godisen i handen, hon försökte med att slicka på den och puffa en stund men sen att öppna den med tassen - Klick! och så fick hon den. Efter bara ett par omgångar så fattade hon vad jag ville. Älskar klicker! Det är så kul att se hur dom funderar och sen när ljuset går upp blir dom så lyckliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar