onsdag 20 januari 2010

Svenska lektion

Som rubriken säger så pågår lektion i svenska. Har precis skrivit klart min satir om värmen i skolan. Duktigt av mig, nu slipper jag sitta med det halva kvällen. Istället kan jag tillbringa tiden med att skriva klart engelskarapporten som jag inte kommit långt med. Den ska in på fredag så den lär bli både dagens och morgondagens underhållning. Är det någon som har läst Hemingway's bok "A farwell to arms" ? Rapporten handlar nämligen om vad folk som läst boken tycker om den jämfört med vad jag tycker så någon som vill dela med sig av sina tankar?

Sen har jag "bara" kvar psykologiredovisningen imorgon, bokpratet i svenska på onsdag och vitatuppsatsen till nästa fredag. Förutom vad som kommer nytt då, många skrivuppgifter närmaste tiden helt enkelt.

Men klagar nog lite väl mycket, har ju inte fler saker inplanerade än vad som räknas upp (väntar dock på det nya historiaarbetet som ska börjas med strax) och så dåligt går det ju inte heller. Fick för övrigt mvg (-) på historiaprovet jag fasade så inför förra veckan. Så får ta nya tag och fokusera på det som är roligt i skolan istället för att sitta här och klaga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar