onsdag 31 mars 2010

Magsjuka

Nu vet jag att det är Irja som är dålig och inte Thea vilket jag först trodde. Hon har spytt två gånger igår och varit låg och seg på promenader så håller dom till rastningslängd och inget mer!

Dessutom så måste hon ut ungefär var tredje timma och göra ifrån sig, hon har en ordentlig diarré och hon säger till vääääldigt tydligt genom att gnälla och småskälla och då vet man att det är bråttom ut. Så under natten har jag sovit i omgångar om ungefär 2½ timma i taget vilket inte var så optimalt inför talet jag höll idag (gick väldigt bra iof så kanske ska pröva sömnbrist även nästa gång).

Jag hoppas verkligen att hon inte smittar Thea men när dom bor under samma tak så är det ju svårt. Det är jobbigt nog att en hund är sjuk och två skulle inte direkt få mig att oroa mig mindre. Blir Irja inte bättre till imorgon så får jag överväga att åka till vetrinären men hoppas fortfarande på att det går över fort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar