söndag 7 mars 2010

Debuten avklarad!

Fy fasen vilken dag igår :D
Jag är helt död, värre än en utekväll - vaknade vid kvart över 11 och då slapp jag ändå köra och sov mest på hemresan. Men det är väl så, inte bara hundarna som ska vänja sig mentalt vid en tävlingsdag.

Jag och Thea diskade oss i båda loppen men det kändes bra, framför allt sista loppet! I agilityloppet så slarvar jag med framförbytet innan tunnel 1, står mest och klappar och då är det inte konstigt att det blir fel ingång. Resten av loppet flyter på bra. Är riktigt nöjd med alla staketen och slalomen som hon gör riktigt fort :D Testar henne lite på kontaktfälten och hon får stå rätt länge på gungan men hon tar det bra! Bockar och bugar för Sandra som gjort ett strålande jobb i Theas grundträning!


Hopploppet kändes bättre och när jag gick banan så kände jag verkligen "det har kan vi ta!". På agilityloppet blev jag liksom lite ställd - så många svåra saker, klarar jag verkligen det här? Men det var ju bara att köra på. Loppet flöt på bra, hade kunnat förbereda henne bättre i starten för tunneln som kmr men sen går allting som planerat. Vi sätter slalomingång :D:D:D men sen försvinner jag bort till mål i skallen. "Det är ju bara raksträcka kvar" är väl det som flyger i mitt huvud. Och jag slarvhandlar på andra hindret efter slalom. Tar ner armen för fort och springer inte in till hindret heller vilket resulterar i att Thea sticker in till mig och förbi hindret vilket är helt rätt. Duktiga Thea, slarviga Jag... Lite surt, det hade varit kul att nolla i debuten men är man en klant får man skylla sig själv.


Jag är toppennöjd över dagen och missarna vi gjorde är helt och hållet mitt fel! Man ser på filmerna att hon svävar ut en del i svängarna vid staketen och där finns en del tid att vinna genom att träna vidare så kan hon få lite tajtare svängar. Men OJ vad kul jag hade igår med Anna och Åhza och alla vovvar!

1 kommentar: