söndag 7 mars 2010

Dagens film

Idag gick familjen på bio. Vi såg Alice i Underlandet. Den var sådär. Johnny Depp är som vanligt grym oavsett roll och gör därmed även rollen som Hattmakarn bra! I övrigt var det en lite lätt handling, barnslig men ändå för hemsk för att vara barntillåten. Galen som de flesta av Tim Burton men föll helt enkelt inte i min smak. Får en 2.5a i betyg.

Därefter drog jag till ridhuset för att träna lite. Ville träna med Irja en del innan Rättvik och Thea fick haka på. Vi körde en bana som vi delade i två som övningar vilket fungerade bra. Hittade en ordentlig svårighet i första halvan - ut från en tunnel och förbi ett hinder upp på det som stod bredvid men jag hittade lösningen på det efter ett par tester. Där fick jag ett tydligt exempel på vilken stor skillnad det blir i handlingen på tjejerna. Med Irja var det inte ens en svårighet då jag hann upp och var där i god tid och hann visa på rätt hinder. Med Thea fick jag vara på andra sidan för att ens ha en channs att visa hindret efter. Då blev det helt plötsligt bra mkt svårare, fick stå långt upp och blocka ena hindret men ändå avväga hur långt jag kunde stå för att slippa en jätte sväng och då vägran på hindret efter. Klurigt men löste det bra till slut.

Andra halvan gick utan problem. Det var staket med som båda tjejerna tog toppen snyggt! Sen körde vi hela banan och det blev riktigt bra. Irja tuggade på härligt och även om man blir lite fartblind av att köra med Thea så tyckte jag ändå att Irja jobbade genom banan bra och var taggad. Thea var snabb och tog min handling bra. Det var en härlig träning.

Vi ska träna vidare med mycket fokus på slalom, Thea missade en klockan 3 ingång och Irja gick ur när det var en port kvar. Blir lättare när hindrena är tillbaka på klubben och man kan åka ofta och köra korta träningspass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar