torsdag 4 mars 2010

Disneymys

Idag kör jag och Mimmi mys med Disneyfilm och godis. Låter som en riktig bakisdag men vi båda mår toppen, tog bara en drink och hemma vid 3.

Så nu har vi popcorn och choklad och tittar på filmen innan Lilla Sjöjungfrun 1 (den kom senare men utspelar sig före) och fortsätter sedan med 1an. Har inte 2an dock (med Ariel som människa och hennes dotter) Om någon vet var man kan köpa den blir jag glad :D

Ps. Ja, jag är en äkta Disney-nörd och samlar på klassikerna och deras uppföljare. För tillfället finns det 48 klassiker och många av dom har i alla fall en uppföljare. Har väl kanske 20 totalt, blandade mellan klassiker och uppföljare. Så om ni någon gång vill ge mig en present så finns det at välja på ;)

3 kommentarer:

  1. Disney är ju jättemysigt att se, jag var och såg Prinsessan och Grodan igår på jobbet :)

    SvaraRadera
  2. Jag ääääälskar Disney, mer än jag vill erkänna ibland :P

    SvaraRadera
  3. Aha. Innebär detta att du även samlar på dom Amerikanska Disney-utgåvorna i plåtbox? ("Walt Disney Treasures" som dom kallas). Själv köper jag i princip bara utgåvor med specialförpackningar (plåt, digipack, pappfodral, huvud etc.) men har aldrig direkt varit någon disneynörd så har inga såna på hyllan... däremot så är det ju bissarrt hur priserna på vissa Disney-titlar verkligen skjutit i höjden - som den gamla svenska utgångna "Disney klassiker nr. 1" - Snövit i sin 2 disc collectors edition. Hur folk betalar 600kr o uppåt för denna DVD är beyond me... men har man ett eget rum för sina filmer så ska man nog inte säga nåt om vad folk lägger sina pengar på ;)

    SvaraRadera