onsdag 24 mars 2010

Träning för människan i djuren

Idag har jag varit och gymmat, eller fått genomgång på alla maskiner och kört lätt i en halvtimma så inte speciellt ansträngande.

Sen så "fusk"vägde jag mig. Jag sa till dom att jag ville väga mig iaf och det fick jag så har nu både fettprocent och förlorad totalvikt men också hur mycket fett jag gått ner i kilo.

I övrigt idag har jag testat på att skvallerträna för första gången. Gick sådär, var nog lite för optimistiskt att ta med dom båda samtidigt. Irja som inte har problem med andra utan har ett bra beteende (höll det alltid innan Thea kom men nu tror hon att man får välja när man ska göra det för att Thea tokskäller och beter sig) som gör att hon stannar upp och väntar på mig när hon ser en annan hund. Irja fattade och gjorde rätt flera gånger, tittade på hunden och sen mot mig och fick då belöning.
Thea skäller i samma sekund som hon ser en annan hund så det var svårt att belöna rätt. Jag vill inte förstärka skällandet men det är inte långa tider därimellan så svårt att få henne att vara tyst alls. Dessutom tror Irja att skälla är bra så det blev skällkalas där en stund.
Nästa gång ska jag ta dom en och en - tror det skulle bli mycket bättre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar