söndag 28 mars 2010

Inoff i Vallentuna

Idag åkte jag och Annelie med tjejerna till Vallentuna, blev ett stort väsbygäng :D

Det var två agilitylopp där Irja var först ut, ett katastrofalt lopp där jag bara garvar i mål. Anledningen? Hon sprang! Jag hade gått banvandring och ställt in på mig att hon skulle ha ett visst tempo och när hon var snabbare än så han jag inte med alls och var sen i all handling och då blir det som det blir. Blev ett improviserat blindbyte efter a-hindret också som jag följer upp med kass handling över hoppet. Katastrof som sagt men hon hade kul, jag hade kul så det var bara att garva :D


Theas första lopp satt bra, vi fick en konstig sväng i bakombytet innan sista tunneln men det är jag som visar för kasst. Sen springer jag inte på så vi blev inte speciellt snabba men kom ändå trea efter Anna och Ila på första plats. Fick höra sen i mål att jag mesar alldeles för mycket XD vilket jag tror beror på att jag fortfarande inte är van vid hennes snabbhet och blir lite paff, tankar som "jag kmr inte klara det om det går för fort" och annat strunt dyker upp i huvudet.


Irjas andra lopp såg betydligt bättre ut! Hon tappar fokus lite i slalom vilket inte gör mig förvånad. Dels sitter inte slalom säkert och dels är har hon alltid lite skumt fokus dom två-tre föra hindrena på ett lopp och här kom ju slalomet som hinder två. Tog om och då gick hon ur med två pinnar kvar. Bestämde mig för att prioritera fart och glädje så körde på och diskade oss. Ger henne ingenting att ta om och ta om, bättre att köra på och ha kul och sen träna på slalom oftare.


Inför Theas sista lopp så hade jag blivit taggad av klubbkompisarna som sa åt mig att springa och förbjöd mig att fega. Jag gick in och gav gärnet och fick ett toppenlopp tillbaka! Vi får en stor sväng efter första tunneln - hopp där hundarna ser a-hindret hela vägen och tror att de ska dit, var många som fick samma sväng. Sen var det ngt märkligt med sista tunneln, den var nog för väckad eller så. Knappt någon hund var snabb genom den. Men jag är toknöjd med loppet! En speciell sak jag ska ta med mig till nästa gång är att inte släppa henne så tidigt på aet. Skulle testa lite och det blev alldeles för tidigt så hon snubblar lite. Det loppet vann vi på en tid på 29.87 :D:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar