tisdag 2 februari 2010

Vardagsträning

Igår runt 6 var jag ute på en vända med hundarna. Gick bort till Gillbo (grundskolan jag gick i) och passade på att träna lite. Vi hann med både lite underlagsträning med både ligg och sitt. Dessutom tränade jag betoningar på deras namn. Som det är nu reagerar båda på aaana i sina namn så nu betonade jag verkligen på Th och Irrr vilket funkade rätt bra. Thea fattar inte riktigt skillnaden på namnen, som det är nu sitter hon still ända tills jag gör ett ljud, spelar ingen roll vilket, så studsar hon bort till mig för att hämta godis. Irja däremot sitter kvar när jag säger thea, hon har iaf fattat vitsen på att man får godis när man sitter kvar eller kommer till mig så länge man gör det vid rätt tillfälle. Bara att träna vidare på helt enkelt.

Tjejerna på bänken vid skolan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar