fredag 19 februari 2010

Nya buren

Igår så tröttnade jag på att vänta på en avi som borde kommit för länge sen så när jag ändå var och handlade så frågade jag ifall min bur kommit och joda, det hade den. Ifall jag inte hämtat den igår så hade det kommit en påminnelse idag. Gillar inte pappersavierna, dom är för små och försvinner redan innan dom kommit inomhus, bättre med sms!

Nu står buren här i vardagsrummet iaf, uppackad och tränad i. Båda tjejerna fick middagen som burträning. Irja har ju aldrig suttit i en bur tidigare så jag tycker det är viktigt att träna in hur underbar buren är från början med ett släppkomando dessutom men så lång har vi inte kommit än. Den är stor och härlig och där har dom hur mycket plats som helst på tävlingar och annat dit buren ska med! Premiär blir på söndag i ridhuset, skönt att kunna sätta ena där när jag tränar så att jag slipper leta upp ett ställe att sätta fast dom. Dessutom så ska jag hålla benhårt på regeln att i buren är man tyst och därmed basta! Får se hur det tar sig när man har två hundar som har skall i rasen och när då ena sitter instängd medan den andra får ha super kul och träna. Återstår att se...

Täcket jag beställt kom också. Ett grönt med foder åt Thea, likadant som det jag lånat av Anna nu ett tag och gillar. Tyvärr tycker jag att det är lite för stort så får se hur jag gör med det. Ifall jag returnerar eller hur jag nu gör... Lite lättare med affär så man kan pröva på stört istället för att behöva skicka efter, hämta ut och byta. Tycker likadant om kläder till mig själv, nätet har snygga men pallar inte spec ofta med returer och sånt.

4 kommentarer:

  1. Bra med bur! :) Rikard åker till Linköping och tävlar ändå, men jag stannar nog hemma även om det hade varit kul att se debuten! Ni får filma!

    SvaraRadera
  2. Ja, den är toppen!
    Självklart ska det filmas! Du får se uppe i rättvik istället :)

    SvaraRadera
  3. Skönt med ny bur. Det är ett måste att ha bur med sig på tävling och nu är det ju dags snart ;-)
    Länkar till dig på min sida nu förresten!

    SvaraRadera
  4. ja, nu är det ju mindre än två veckor :D
    Åh, kul! Ska fixa länkar här också någon dag jag har tid

    SvaraRadera