fredag 5 februari 2010

Thea flyttar in

Idag är det klart, Sandra och Rikard var här på kvällen och vi skrev papper så nu är Thea min på riktigt Min lycka känner inga gränser för att jag får ta del av denna underbart söta, tossiga, knäppa, härliga lilla tjej! Hon har verkligen hamnat djupt in i mitt hjärta på bara den korta tid jag haft henne.
.
.
Självklart har hon sina negativa sidor också, lätt för att stressa upp sig, osäker inför nya saker och människor, lätt skällig osv. Men dom sidorna jobbar vi på och redan på bara en månad har vi kommit långt! Dessutom fösvinner alla tankarna på det jobbiga så fort hon sitter i mitt knä och myser eller när hon bara tittar upp på mig och blir alldeles lycklig när vi busar en stund.
.
.
Det kommer blir en stor utmaning att ha hand om Thea, inte minst på agilityplanen då hon redan är i klass tre, tagit tre cert och flera sm-pinnar. Vi har bara tränat ett fåtal gånger än så länge och sätter säsongens mål på att köra ihop oss, främst gäller det för mig att springa på ett helt annat sätt än vad jag är van vid sen tidigare. Men utmaningar styrker oss och jag ser fram emot att komma ut på banorna för Thea har all potential att komma långt.
.
.
.
Tack till Sandra för att du tror på mig tillräckligt för att låta mig överta Thea och tack för all hjälp och stöd med frågor och dylikt. Fler lär det bli, både om agilityn men säkert också om annat. Dessutom ses vi ju på tävlingarna..som du sa så blir det sm i framtiden :D:D
.
.Lite bilder på Thea sen hon flyttade hit








1 kommentar:

  1. Hihi hon är så söt och liten, som en liten rävunge :-) <3

    SvaraRadera