söndag 7 februari 2010

Simning

Idag börjar vi hurtigt, ställer klockan för att hela familjen, till och med äldsta lillebror som är hemma i helgen då det är sm-kval, åker med till väsbybadet och hakar på när syster har simträning. Övriga tränar längder (jag, mor och far) eller leker (bröderna och syster när hennes träning är slut). Målet var att köra som pappa, simma 24 längder vilket motsvarar 600 meter. Pappa opererade höften i somras och tränar därför lite måttligt men har nu ökat på till 24 alltså. Mamma simmar snabbt som attan och blir klar först, sätter sig en stund i varmvattenpoolen dit pappa också går när han är klar. Själv får jag en knäpp och bestämmer mig för att simma 40 länder (1 km) och gör detta. Då har resten av familjen kommit tillbaka och frågar om inte jag också vill sätta mig i det varma vattnet.

Jag svarar nej för jag är (konstigt nog!) inte nöjd än utan vill simma 1.5 km!!! Vilket jag också gör, jag som tränar genom att gå med hundarna och ta några vänderagilityplanen en gång i veckan. Dom sista fyra länderna ville jag köra helt slut på mig, jag simmade rygg och vilade lite första sen bröst det absolut snabbaste jag kunde. Dom sista metrarna orkade jag knappt röra mig. Sen samma vända igen med en längd rygg och sedan maxa bröst. Efter det så gjorde det ont att andas - det är lite svårt att vara andfådd i vattnet - riktigt ont i sidan av höger handen och i båda lillfingrarna efter att ha simmat med halv kramp i dom och nu är jag riktigt trött i armarma mer än i benen.

Så nu ska vi äta lunch, ta en bulle och sen ska jag och mamma ut en långis med hundarna. Från oss, genom rotebro bort till gränsen norrviken/viby-rotebro för att hälsa på min moster med familj och fika lite till för att sen gå hem. Jag kommer vara död imorgon!

1 kommentar:

  1. Simning är så roligt :P :)

    Promenera är mysigt. Ta med mig någon gång du promenerar med vovvarna :P (Om jag är hemma ^^)

    SvaraRadera