onsdag 3 februari 2010

Onsdagkväll

Igår skottade jag en stor del av baksidan för att rota fram våra kompostgaller, länge sen vi använde dom, men antagligen ligger dom under allt ris och plankor bakom poolen. Oavsett var dom är så hittade jag dom iaf inte trots 40 min skottande. Tjejerna tyckte att jag var rätt knäpp som skottade fram brädhögar och annat jox.

Ikväll är det vet. besiktning för Thea. Irja får också följa med och kolla analsäckarna...hon har åkt kana rätt ofta på senaste vilket hon inte brukar. Dock är det rätt lång tid mellan tiderna men jag och moder tänkte åka och handla galler och lite annat smått och gott till hundarna mellan vet. tiderna. Underbart ifall jag kunde få tag på en sån hundbur som jag suktat efter (en sån som Helene har, hög i tak där båda får plats men lätt at fälla ihop - i tyg. Det vore iof inte fel men en sån man kan öppna i taket, det vet jag inte ifall Helenes kan. I vilket fall vore det super med en bra tygbur där båda tjejerna får plats.

Nu blir det till att laga tortelini till familjen

3 kommentarer:

  1. Jag har en ny bur som är helt fantastisk! Den går att öppna i taket, på kortsidan och även långsidan! Charlotte har samma. Kolla www.vipdog.se !

    SvaraRadera
  2. Ja, blir lite sugen på en sån..funderar lite på måtten dock. Vill kunna ha båda i, Irja är 46 hög så en i 52 i höjd borde räcka men räcker 72 i längd och 51 i bredd eller behövs en ännu större kanske... svårklurat detta. Hittar inte den helene har på Jula :/

    SvaraRadera
  3. Jag kan ju ta med min imorgon så kan du testa min! Messa o påminn mig vid elva!

    SvaraRadera