söndag 28 februari 2010

En händelserik dag

Vi början dan med att fira Farmor som fyller år imorgon. Åt mysig lunch med hela släkten (utom bror som inte får komma hem...) med massvis med god mat. Härligt!

Sen hem och ta en tur med hundarna innan det är åkande till ridhuset för lite träning. Näst sista innan min och Theas debut och dessutom bana så jag var astaggad. Det gick kanon! En springig klass 2-bana som ni kan hitta på Annas sida som passade mig bra. Jag hade hyffsat lätt att hitta vilka vägar jag skulle välja och det kändes rätt. Skönt att slippa känna mig bortkommen i kluriga vägval och annat.



Testade första rundan att starta bredvid henne men det här alternativet med att gå in rätt långt i banan fungerade mycket bättre! Så jäkla roligt :D

Irja då? jo, hon körde också banan och tog sig runt, mycket mer än så kan man väl inte säga egentligen men det gör absolut ingenting! Det är det som är bäst med två hundar numera, det är ok att Irja inte tycker att agilityn är super rolig, trots mega gott godis för jag kan ju köra med Thea. Irja får köra bara för att det är kul och helt utan krav :D

Sen hände det mest speciella under dagen..när jag ska ut från parkeringen så backar jag rätt in i Annas bil... Suck! Halvkass belysning, mörkt ute och blå bil gjorde att jag helt enkelt inte såg den. Och reagerar inte normalt när både Anna och Åhza tjuter utanför, jag tänker att dom nog busar med hundar och tvärnitar alltså inte. Utan istället ger jag Annas bil en fin buckla, som tur var i plasten och inte i plåten. Ibland blir man väl trött på sig själv!!
Och extra typiskt är det efter att jag idag fick massa beröm av päronen för hur bra jag kör (på väg hem från Farmor och Farfar i stan) - jaa...vad kan man säga än "Klantigt Cili!" och "Sorry Anna"

2 kommentarer:

  1. Det ser jättebra ut med Thea, kanon inför debuten! :)

    SvaraRadera
  2. Vad det går undan när ni kör. Hoppas debuten går jättebra!! Jag håller tummarna!

    Tack för promenaden idag, det var trevligt :)

    SvaraRadera