fredag 30 april 2010

Filmer från Toppa Formen 2

Här kommer film på gårdagens övningar. Temat var "övningar vi själva tidigare stött på och haft problem med" och det blev mycket bakombyten. Tyckte igår att Thea sprang långsammare än vanligt men när jag tittar på filmerna så är ju det helt fel! Tror att känslan berodde på att jag låg före nästan hela tiden och när jag inte blir omsprungen av henne så känns det långsammare - knäppt när min lilla tjej är så snabb!

Dock upptäckte jag att hon har ett grymt hindersug, eller det visste jag redan, men att det var så stort så hon hade svårt att ta kontakt med mig när hon hade ett hinder nära som hon trodde vi skulle ta. Det synns på filmen när vi tränar fel tunnelingång att jag får kämpa för att få henne att inte sticka rätt in i första vilket vi tränade två varv först. Det är inte förrän på 5 försöket som hon drar förbi ingången och 6 som det blir rätt. Har inte märkt detta förut och blev ganska paff, synns lite dåligt på filmen men hon har huvudet helt vänt mot ingången och tar inte min handling eller mina rop i princip oavsett vad jag sa. "Här" funkade bäst. Men när hon väl greppade att vi inte skulle in i den ingång hon trodde så fick hon fin kontakt igen och följde precis vad jag handlade.

Hon tyckte platta var hemsk - den var ju blöt och tung! Så ska jobba med att tokbelöna den och träna så fort det är lite blött ute!

I övrigt var det super skojig träning även om regnet bestämde sig för att piska en stund men då gick vi in och pratade kontaktfält istället så nu har jag en tanke om hur jag själv ska lära mig att låta henne gå direkt vid rätt beteende istället för att låta henne stå länge på KF som det blir nu. MEN framför allt så ska jag hålla i dom för dom är super bra! Sandra har verkligen gjort ett kanonjobb med Theas kontaktfalt så då ska jag banne mig inte förstöra dom!


Fungerade bra: Bakombytena var helt klockrena ALLA gånger och hon har ett grymt hindersug och därmed ett bra släpp.

Fungerade mindre bra: Fel tunnelingång & Platta tunneln som var blöt

Ska tränas på: Blöt platta & "förbi hinder" som jag inte visar på.

1 kommentar: