fredag 16 april 2010

Kul morgon

Jag börjar bli redligt trött på att torka bajs nu!
Men nu är det Thea som är dålig i magen, antingen så reagerar hon på att hon fått ganska mkt godis de senaste dagarna iom träning, eller att hon fick en måltid av Irjas mat, eller så har hon satt i sig ngt utomhus, eller så är hon bara dålig. Oavsett så är det inte speciellt roligt att vakna på morgon (förmiddag...strax innan tio) och upptäcka att hon BÅDE har kissat och bajsat i mitt rum. Utan att säga till verbalt - jag hade vaknat då jag aldrig sover djupt. Hon var ute med mamma vid 7 och då gjorde hon inget...dålig i magen och svårt att hålla sig är väl ok men då borde hon inte kissa dessutom!

Framför allt stör det mig ngt enormt att hon inte behagar att ens försöka hålla sig utan är hon nödig och ingen går med henne exakt den sekunden så gör hon inne... Som sagt är jag nu redligt trött på dessa "olyckor"!!!

4 kommentarer:

  1. Kanske konsultera en veterinär? En del hundar har ju problem att hålla sig pga fysiologiska problem. Zorro har ju ont i sin rygg till och från och är det en period när han har ont i ryggen, så vill han inte bajsa, för att det är obehagligt. Nu har jag ju lärt mig att se när det en sån period, så då går man ut lite extra gånger där emellan, och då har det gått bra. Om hon inte gör ifrån sig på en promenad på morgonen med ex din mamma, så får du räkna med att hon är nödig och kan sätta sig när som. Kanske måste man gå ut tidigare och låta henne ta lååång tid på sig, så att hon "tvingas" göra ifrån sig ute (när man i vanliga fall hade gått in igen)?

    SvaraRadera
  2. jo, får ta mig en ordentlig funderare... det har ju blivit bättre än det var när hon kom också så. Kändes bara väldigt motigt i morse.
    Tror dock inte alls på vet. mer vana och att hon antagligen aldrig lärt sig ordentligt att säga till. När jag var hemma på lovet så var det inga problem alls, men då var jag som sagt hemma hela tiden och kunde ha hundra procent koll. Det är som att ha valp igen och lära om hela processen, bara att hon har redan ett inlärt beteende som måste brytas och läras om vilket verkar ta betydligt längre tid än med en valp.

    SvaraRadera
  3. Jag börjar faktiskt bli lite orolig och bekymrad över det du beskriver, för så stora problem har vi aldrig haft med rumsrenheten. Hoppas lilltjejen blir bra i magen snart. Jag ringer dig i helgen så kan vi prata mer om Thea, jag vill ju verkligen inte att du ska gå runt och vara irriterad på henne, det mår ju ingen av er bra av.

    SvaraRadera
  4. Sandra: Var rätt frustrerad när jag skrev inlägget, går inte och är irriterad på henne jämt utan bara en 5 minuter när hon precis gjort det. Finns nog en del blandade anledningar till att hon gör inne en gång i veckan eller så, nu är hon ju dålig och det kan ju inte skruttan rå för!

    Har skickat ett mail också, men måste säga att hon är en fantastisk liten tjej och en liten odåga ibland precis som alla hundar ;) hon valde bara en lite jobbigare variant ^^

    SvaraRadera