söndag 4 april 2010

På bättringsvägen

Irja har ju varit väldigt dålig i magen ända sen i tisdags, totalt rinnande och jag har flera nätter i rad knappt sovit mer än 2 timmar i sträck för att hon måste ut. Så igår var vi till veterinären och hade oss i över 4 timmar. Hon fick spruta mot kräkningar, antibiotika och kontraströntgen. Men 4 timmar och 5400 kr fattigare så hade vi med oss specmat och recept på atibiotika tabletter hem. Hon får ungefär en teskedsklick var tredje timma av burkmat och när hon mår bättre så ska vi över på torrfoder tills hon är hundra procent bra. Tur att det inte är ngra tävlingar på några veckor! Idag mår hon redan bättre, rinner inte längre utan korvformade härligt kladdiga avföringar. (vi hundmänniskor är rätt märkliga som tycker att sånt är viktigt att skriva i bloggen...!) och jag fick sova heeeela natten :D:D:D !!!

Jag har ju ingen bil hemma för tillfället men morfar var så söt och åkte med mig och Elias till vet och sen skjutsade jag hem honom medan Elias var kvar med Irja. Irja var kanonduktig! Gillade inte att ta tempen men låg fint på röntgenbordet (bättre med Elias än med mig ;P ) och efter lite övertalning åt hon hela kontrastmaten också. Första gången i hennes liv jag fått övertala henne till att äta något men tror att det var konsistensen hon reagerade på, väldigt kladdig mat och hon äter bara fast torrfoder eller människomat.

Sen åkte vi allihopa hem till mormor och morfar för lite påskfirande, mycket mysigt! Och idag var vi hos Elias föräldrar för ytterligare påsklunch. Jag åt min egen mat och har suktats precis lagom av den härliga påskmaten och godiset men hållit mig till mitt härliga pulver.



Jag tycker att det märks jätte mycket på Thea att vi verkligen tränar med skvallerträningen, hon skäller numera nästan aldrig på människor (om dom inte dyker upp nära henne plötsligt) och är betydligt lugnare med hundar men kan lägga in ngt enstaka skall. Jämfört med hennes tokryck som hon kunde få på ALLA hundar och de flesta människor så är det nästan som att någon har bytt ut hunden. En helt fantastisk metod som jag rekommenderar varmt även om vi fortfarande bara är på steg ett!

1 kommentar:

  1. Vad skönt att hon mår bättre Cili!! Glöm inte kolla upp amtibiotikans karenstid bara, finns på SKK:s sida. Karens= tid innan de får tävla igen efter att ha ätit medicin. Olika karens på olika mediciner. Skvallerträningen är fantastisk!!! Och stressa inte till steg 2, var kvar länge länge i steg 1 för att verkligen säkra upp.

    SvaraRadera