fredag 28 juni 2013

Sollentuna VKs sommarläger

Har hela den här veckan hållit i sommarläger i volleyn på hemmaklubben. Så mysigt med alla dessa barn som springer runt och har så roligt. Dessutom ett kanongäng ledare. Riktigt toppenläger har vi haft!!

Volleyn och hundarna är mina stora fritidsintressen. Spelar ju inte själv volley sen ett antal år men är indragen (igen) som ledare, nu för ett gäng tjejer födda 98. Dessutom spelar ju alla syskonen, en varit med i landslaget nu under våren och en drar till volleybollgymnasiet i höst (Staffan gick ju också där innan) och så den yngsta som också är väldigt engagerad och duktig. Flera av mina kusiner tog efter och nu är det två stycken som kör. Jag var den som började och så gick dom om mig allihopa XD

Som om det inte var nog med det är mamma med i ungdomssektorn och pappa med i styrelsen för SVK så jag fick med hela familjen när jag började i mellanstadiet. Så mycket volleybollprat blir det i familjen. Och många matcher att kolla på. Elitsäsong under vinterhalvåret och så sådana här läger på sommarn. Jag trivs! Jag gillar verkligen att träna knattar (alla som jag tränar kallas knattar oavsett ålder...) och se dom bli bättre och bättre. Dessutom håller jag just nu på med spännande saker för hösten som kan ta vår redan grymma klubb ytterliggare ett steg framåt på ungdomssidan.

Det är en kontrast att träna barn avsatt tid varje vecka under mer än ett halvår jäntemot att träna ekipage på hundkurs. Dels för att de flesta som går hundkurs är vuxna och dels för att det är så begränsat med tid. En hundkurs är kanske runt 12 timmar medan jag har haft mina knattar ca dubbla tiden denna terminen. Jag gillar dem bägge två på helt olika sätt och är verkligen glad att min moster tjatade in mig i ledarrollen igen efter 1,5 års uppehåll. Om man räknar totalt antal år som jag varit volleybolltränare tror jag att jag nu är uppe i 6 eller 7 år totalt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar