lördag 8 juni 2013

Dagens snyggaste handling i Knivsta

Vi diskade agilityloppet men hon tog både balansen och gungan utan att hoppa av idag jämfört med DM i onsdags. Stannade lite högt upp på balansen så tog lite tid innan hon gick ner men inget hoppande idag iaf! Sen meskörde jag och på det sättet svänger man inte svartvit så disk. 

Sen så kom dagens snyggaste handling...jupp, dagens snyggaste handling stod helt klart jag för. Eller ja, snyggast vete sjutton men inte superofta som föraren får pupliken att garva så roligast måste jag iaf ha varit. Kylies hopplopp där hon blev lite stor efter platta och jag kollade att hon var med en anings för länge samtidigt som jag själv sprang framåt rakt in i tunneln. Men istället för att slå i den och ramla så skuttade jag med fina springsteg över med tunneln mellan benen. Som Tina sa efteråt "Du som ju inte ens har speciellt långa ben!". Och ni kan ju tänka er hur det såg ut, tyvärr hamnade det inte på någon film (vad jag vet) så ni får helt enkelt föreställa er hur jag springer över en 3 meter lång tunnel medan Kylie springer bredvid och skäller förvirrat på mig. :P

Loppet i övrigt var fantastiskt fram till just tunneln i fråga. Hon gick som tåget, jag hade en pushig attityd och svängde henne precis som jag planerat. Fick en riktig kick av det, verkligen en häftig känsla när det bara stämmer sådär. Efter tunnelincidenten så kan man säga att jag tappad det där fokuset och vi fick med oss två vägringar till och därmed disk.

Thea levererade två fina nollor varav en också var fin från min sida. I agilityloppet räddade hon upp mig gång på gång då jag var trög i ett byte och hamnade på fel sida halva loppet. Det räckte tom till 5e plats och sista agilitypinnen tagen. Skönt! Första hopploppet var riktigt springig och jag höll i Thea som gick så himla tajt och fint men tyvärr disk pga att jag tryckte henne lite för lite vid en serpentin och vid hindret efter diskade vi oss. Sista hopploppet gjorde hon en riktigt fin nolla, men för långt från pinnplats.

Imorgon blir det laglopp, debut för Kylie i No Limit. Sen ska Thean köra en final också som man kvalade till i dagens individuella klass 3-lopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar