söndag 9 juni 2013

Lagklasser i Knivsta

Idag var det lagklasser som stod på schemat i Knivsta. Kylie gjorde debut i laget No Limit, lite nervöst men jag tycker att jag kom in i bubblan bra till båda loppen. Vi började med hopploppet, en rivning fick vi med oss och en megasväng innan långhoppet men annars ett fint lopp. Hade gått att tajta till lite här och där men jag är väldigt nöjd! Kul att vi börjar jobba ihop oss mer och mer, nu kände jag på banvandringen vad som skulle bli svårt och precis på dom ställena fick vi problem. Laget fick totalt 15 fel och hamnade på 4e plats och knep sista pinnen så en pinne till SM klar =)

Theas lag tog också pinne på en 2a plats i agilityloppet också här fick laget 15 fel. Thea nollade dock men en seg nolla. Så nu har Plockepinn hälften av pinnarna tagna och har 3 kvar.

Kylies andra lopp diskade både vi och laget men Kylie var väldigt fint med. Disken var för att jag var trög att flytta på mig så istället för att skicka henne på hindret blev det att jag skickade henne runt. Utmanade henne stort på balansen i sidled och tog om nerfarten efter att hon fuskade och stack av. I övrigt var hon väldigt fint med mig. Känns så bra att vi hittar känslan mer och mer och jobbar tillsammans!

Theas andra lopp fick vi med oss en vägran, helt pga mig! Jag stressar på i lagloppen för att vinna i tid men tappar i slarv istället. Kasst av mig! Laget kom 3a och missade tyvärr precis pinnen.

Sist på dagen var det finallop för Thea. En extra klass som man kvalade till under de individuella klasserna tidigare under helgen. Alla 1or och 2or fick vara med och ville dem inte starta eller var redan kvalade så vandrade platserna. Thea kvalade in på sin 5e plats från agilityloppet. Här var det alltså de bästa från helgen och det var hård konkurrens så det gällde att både nolla och pressa tiderna om vi skulle ha en chans. Tyvärr blev det för mycket press och Thea gick ut sista slalomporten och därmed var vi borta ur leken. 5a och dålig tid på att göra om hela slalomet, tror vi hamnade på 6e plats av 10 eller något sånt.

Duktiga tjejer som gått så många lopp i helgen, Thea gick 3 igår och 3 idag och Kylie körde två vardera. Alla loppen har jag haft hundarna med mig och vi har jobbat tillsammans. Det har inte alltid gått hela vägen men känslan har varit kanon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar