torsdag 13 juni 2013

SMnerverna slår till

Har packat det mesta. I värsta fall får vi stanna och handla på vägen. Om ca 6 timmar kommer Petra och hämtar upp oss. Mig & Thea. Kylie får också hänga på men den här helgen är det jag och Thea i fokus. All fokus! Har känt mig väldigt lugn och knappt laddad alls men nu börjar jag bli lite nervör. SM. Smakar på hur det känns att säga. Vi ska köra individuellt på SM. Startnummer 37. Lite snabbt räknat börjar min klass ca halv 11 och alltså siktar vi på att jag och Thea kör ca kvart över 11 på lördag. Kommer bli så otroligt häftigt att stå där på startlinjen och bara ladda gärnet!

För er som inte har hunnit få full koll på hur SM i agility funkar så kommer här en snabbvariant på reglerna. SM döms (i år då reglerna inte alltid är samma varje år) i två lopp där man räknar ihop resultaten. På lördagen går det ett hopplopp där startordningen är lottad i förväg. Söndagen är final i ett agilitylopp och här är startordningen omvänd mot lördagens resultatlista. Så den som leder efter lördagen startar sist på söndagen. Eftersom att loppen läggs ihop handlar det om att absolut inte diska sig någon av loppen, då är man borta. Man får visserligen starta även agilityloppet om man diskade sig i hopploppet men man startar egentligen utanför själva tävlingen. Så dag 1 är all prio på att inte diska sig! Det är självklart viktigt även dag två men då vet man också vilka fel och tider man måste ha för att klättra upp i listan och då blir det mer satsa allt som gäller.

Är man inte på plats för SM så har man ändå möjligheten att följa tävlingen via datorn. Sändningarna är gratis (inte klockren tvkvalitét  men vi är glada att vi har sändning då det är en privatperson som ordnar) via denna sida http://www.hundsm.se/
Alltså ca 10.30 startar min klass (hopp, small, indviduellt) på lördagen och på söndagen ska ni hålla utkik efter agility, small, individuellt) Så jag hoppas att ni kommer hålla alla tummar, tassar och tår för mig och Thean när vi ställer oss i starten i Falkenberg på lördag!

2 kommentarer: