onsdag 26 juni 2013

SM 2013 final

Finalen gick på morgon på söndagen. Ett agilitylopp, vår starka sida iom bra kontaktfält där en hel del kan försvinna på fel. Vi körde först av de som inte diskat sig då man startar i omvänd resultatordning från lördagen.

Det kändes som en bana som passade oss minus slalomingången (två lopp där båda har slalom som inte fungerar...) Och vi får en bra start och kör på, lagom pushigt. Visste ju att tiden egentligen inte skulle spela roll utan här ville jag nolla och hellre det än att trycka på henne och få fel. 

Innan slalomet trycker jag ut henne och hon blir lite förvirrad på vart vi ska. En försiktighetsgrej från min sida som kanske inte alls hade behövts då hon såg ut att vara på väg rätt. Fegt av mig men hellre stor sväng än vägran! Lite stor sväng på slutet men annars ett riktigt bra lopp. Jag var väldigt nöjd! Nollat men med tidsfel på 0,36 sek. Kändes ovanligt att vi får det på ett nollat lopp men med den slalomsvängen så är det ändå inte så konstigt.

I agilityloppet separat kom vi på 22 plats vilket kändes väldigt bra då det var 43 st som kom runt i det loppet av totalt 59 som körde.

Totalt på SM kom vi 32 plats av de 63 som startade. Kändes faktiskt väldigt bra i den konkurrensen även om vi kom sist av de som kom runt i två lopp! Vi nådde vårt mål och jag är överlag väldigt nöjd. Dock är jag samtidigt lite deppad över vetskapen om att vi inte kommer så mycket längre Thea och jag. Det är SM vi kämpar för och på SM så är det nollor vi kämpar för men tom då har vi ingen chans att konkurrera på riktigt. Jag är tävlingsmänniska och jag vill komma högt, högt! Och lite som mamma påpekade så har jag mer i längden att vinna på att lägga mer träningstid på Kylie än på Thea.

Men sett från den ljusa sidan är jag väldigt glad! Thea går bättre nu än tidigare och har redan alla agilitypinnarna till SM2014 så nu satsar vi stenhårt på hoppklasserna och nästa års SM satsar vi på att göra två nollor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar