onsdag 25 september 2013

Kikat lite på skyltarna till avancerad klass i rallyn. Kylie ska ju starta i lydnaden snart men är ändå sugen på en start i avancerad med både henne och Irja när Vallentuna har sin tävling i oktober. Så därför kollade jag igenom vad som jag tror sitter och vad vi behöver träna på mest. Stå är vi sämt på generellt så från nybörjarklassen är det fortfarande sitt-stå som vi är sämst på. I fortsättning är det då sitt-stå-gå runt och frestelser (Irja med godis och Kylie med leksaker). I avancerad är det ju så klart högerhandlingen i sig, att både gå och göra moment på höger sida är inget vi testat speciellt mycket men i rena moment så tror jag vi behöver jobba mest med sitt-stå-ligg, sitt-stå-sitt, 3 steg bakåt. Sen behöver vi fila på sidbytet framför, honören och läggande under gång-gå runt.

Frågan är om det är rimligt att tänka sig en start i oktober iom att jag kommer lägga så mycket fokus på lydnaden? Ska jag satsa och testa - kan ju bara gå åt skogen liksom? Eller ska jag vänta och träna mer? Och frågan är då om jag kommer göra det under vintern med agilityträningen i fokus..? Hm, svårt och tål att tänkas på. Kan ju försöka träna rallyn lite med Irja iaf som ju inte ska satsa på lydnaden så får jag se med Kylie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar