tisdag 10 september 2013

Ölandresa för lagtävling

Direkt efter KM drog jag och Elin ner till Öland för att tävla lagen. Vi tog med oss Jessie så att small-laget kunde starta på 3 och i Kylies lag var vi fulltaliga.

Lång resa ner och stannade på Ica Maxi i Västervik för att handla en snabbis innan vi drog vidare mot tävlingsplatsen där vi skulle tälta i Annelies tält som vi lånat för helgen. Väl framme var det rätt mörkt men med ficklampa hittade vi plats och började med tältuppsättningen. MEN då ska ni höra var det intorkad gjord i fästena på tältet så tog oss ca en timma att få rent innan vi fick upp det. Vi satte sovtältet i tävlingstältet så fick dubbla tält ifall det skulle regna eller så. Kom väl i säng runt 1 eller något sånt. Lite kallt på natten men jag hade tur som hade min egen lilla värmeflaska med mig i form av Gustav.
 Gus tyckte att det var kallt i blåsten och dessutom var han trött efter den korta skönhetssömn han fick *hjärta*

Upp med tuppen då det var många lag som skulle tävla och vi fick flytta small-laget flera gånger under dagen då det krockade iom två banor. Thea fick med sig 3 nollor och en disk (på vägringar varav två var för att hon tyckte en hinderfixare var lite obehaglig), Elin gick runt alla loppen med Nelly men vi lyckades tillsammans diska Jessie i 4 av 4 lopp och alltså 4 disk för laget. Elin körde Jessie i de tre första men det är väldigt stressigt och köra två hundar när man bara har tre och jag körde sista så Elin skulle orka andas lite också. Sen är ju Thea och Jessie lite mer lika än Nelly så jag bestämde mig för att köra Jessie likadant och så fick det gå som det gjorde. Men det var precis vad jag inte gjorde ^^ Under loppet med Jessie (som går kanonfint på mina blindbyten och övriga svängar) så hajjar jag till i ett blindbyte och tänker "undrar om jag inte istället borde sejfa med ett framförbyte här". Under tiden jag tänker detta tittar jag bort och släpper Jessie med blicken, hon drar sig då mot mig vid sidan om hindret och när jag ska ta om så hoppar hon ett annat hinder istället. Klantmig att diska henne när hon gick så fint!

I Kylies lag var det blandade resultat och även lite stolpe ut. Kylie var den enda som kom runt första loppet och då med en nolla, övriga när det verkligen gällde diskade vi oss istället. Så inga pinnar alls den här helgen..

För att orka med kassa resultat fick jag äta på Elias favoritgodis


Upptäckte också att jag glömt min plånbok på Icat... så den ska skickas till mig. Suck - har jag nämnt att jag är förvirrad och väldigt lätt tappar bort saker? Om inte så är detta iaf ett starkt bevis på att så är fallet.

Har varit trött ända sen helgen, inte kunnat sova ikapp ännu och den långa bilresan tog på krafterna. Tur att Elin satt och höll mig vaken kan jag säga för jag var nästan zombie vid ratten på söndagskvällen ^^ Kul resa och helg men kan nog vänta ett tag innan vi kör en sån här helg iegn :P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar