onsdag 11 september 2013

Kalendertankar

Elin tjatar ofta på mig om att jag gör för mycket/tar på mig för mycket och Matilda påpekade också idag när hon hämtade hem Gus att jag har fullt upp konstant och jag garvar lite smått. För ja, på ett sätt kan jag hålla med. Det är volleyträningar (blir nog två ggr i veckan framöver), hundkurser, skola, sektorsarbete, hundtävlingar, volleymatcher och hundträning. Så jo, rablar man det sådär är det ju rätt fullt.

Men ändå så har jag ganska mycket tid jag dödar framför datorn eller tvn (mest datorn då det ju går att kolla film och sånt på den med). Hur kommer det sig då?! Jo, jag skippar helt enkelt annat som tex shoppa, städa, segar efter lite med tvätten, matlagning (blir snabba, lätta maträtter aka barnmat XD ), trädgården etc. Så för att palla med allt det där i första stycket prioriterar jag bort det andra. Inte så vuxet kanske och deifinitivt inte alltid den bästa prioriteringen men sån är jag ^^

Btw ska jag försöka dra ner lite på övre och fokusera mer på den undre nu i höst/vinter. Tex blir det knappt några hundtävlingar alls och de som blir blir oftast väldigt nära så att inte hela dagen går. Så ska jag försöka få till lite rutiner gällande städningen. Vad tror ni om idén att jag bara får kolla på film/serie om jag samtidigt gör hushållsarbete som tex plocka, damma, stryka etc? Dammsuga blir svårt för då hör jag ju inte ljudet från det jag tittar på XD

Nu måste jag dra mig då jag ska iväg och kika på träningsmatch i volleyboll. Måste ju supporta karln när man kan =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar