lördag 22 maj 2010

Väsby-lag

Laget kom tvåa! Vi lyckades med att få fem fel i hoppklassen precis som ettan men tyvärr hade vi sämre tid. Brittis gick av med Katie som haltade lite efter platta men både Emma och Pernilla nollade. Själv lyckades jag ge oss en vägran genom att glömma banan och när kom på den igen tyckte jag att det var för sent att göra ett byte (vilket med facit i hand inte alls var) och hamnade då på fel sida i upploppet. Istället för att springa på och ge henne iaf en hyfsad linje och rädda det hela blev jag kvar som om jag var på andra sidan och drog henne då förbi ett hinder och fick fem fel. Men tvåa kom vi och fick presentkort på hundsim.

I agilityklassen diskade laget sig och jag med. Nollade fram till slalom där Thea började hosta, störd av det så gick hon ur och när vi skulle tillbaka för att ta om så gick hon några pinnar tillbaks så disk men resten av loppet var fint, fint även fram till slalomet så jag är väldigt nöjd med dagen!

Härligt väder dessutom, har bränt både axlar och överarmar, att jag inte lär mig att ha solskydd...!

4 kommentarer:

  1. Jag tycker vi var duktiga! Första resultatet som lag :-)

    SvaraRadera
  2. Ni är duktiga - jag ska bara lära mig att vara tålmodig så att 2 timmars väntan på att se er diskas efter 10 sekunder (som i Knivsta) inte är något konstigt :-)!
    Var är alla glada berättelser om katterna och och deras framfart med Thea? Och var är alla bilder på dina övriga (kanske mindre söta?) familjemedlemmar?
    Undrar morsan

    SvaraRadera
  3. Jaa du mor, eftersom att laddaren till ordentliga kameran är puts väck och min sladd som länkar mobilen till datorn också har försvunnit så har det inte blivit mkt bilder alls på senaste... Ska köpa ny mobilsladd snart!

    Du kan ju ge mig lite bilder från din kamera så kan jag lägga upp på er andra sötingar i familjen ;)

    SvaraRadera