torsdag 13 maj 2010

Agilitydag

Idag blev det mycket agilityträning. Först åkte jag och tjejerna och mötte upp Pernilla och Brittis (som är med i vårt lag med första start på lördag) vid 11 på klubben och körde en del. För Irja blev det väldigt mycket passivitetsträning då det var lite för varmt för henne att köra helt. Tog bara ett par vändor med slalom och balansen där vi nu tränar med stopp. Det gick fint alltihopa. Framför allt passiviteten! Mot slutet så klarade Irja av att jag och Thea körde ett par hinder i rad och samtidigt vara helt tyst. Enorm prestation för att vara min finska lapphund det!

Med Thea tränade vi lite blandat, en del kontaktfält och här märkte jag en intressant grej, samma på kursen ikväll, efter att vi kört ett par vändor då jag "okeyade" henne så fort hon kom ner och trampade (så som jag vill göra på tävling) så tjyvvade hon och stack innan jag hade sagt okey. Det var bara att göra om och göra rätt, då lät jag henne stå lite extra länge. Det är på sådana punkter jag märker att hon fortfarande är ganska färsk. Att träna vidare på alltså!

Sen hade ju jag och Thea dessutom kurs på kvällen och farten var lite seg. Tjejen var ju trött efter att redan ha tränat den dan, lite bättre planering från min sida att önska till nästa gång! Vi körde starten från agilitybanan från igår. Vi kom ju inte iväg till den pga av skolan så det var kul att köra den. Det gick bra och jag fick tydligt vad vi behöver jobba mer med av sekvenserna som var med i banan. Ska träna upp lite bättre släpp och "fram". Och sen måste jag tänka på hur jag ska maxa hennes fart - kanske inte så bra utvärderat idag då eftersom att hon som sagt var lite trött när kursen väl startade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar