måndag 17 maj 2010

Knivstatävlingar

Har varut op Knivsta i helgen och kört totalt 8 lopp. 1 laglopp och 3 klass 3 lopp per dag så jag var helt slut när jag kom hem på kvällarna.

Lagloppet var första loppet på lördan och jag var först ut i laget "Tures töser". Vi var bara tre den dan då Brittis tyvärr inte kunde komma och eftersom att Emma valde att skippa gungan med Bianca så var vi diskade redan på förhand. Så avslappnat kunde vi gå in som första par och bara göra vårt bästa, det blev ett fint nollat lopp som kändes bra!
Speciellt nöjd är jag med kontaktfälten och serpentinen på hindrena efter slalomet. Jag lät henne stå lite på gungan och hon tog det riktigt fint!


Nästa lopp, hopploppet, blev pannkaka från start till mål, min handling var lite mesig och när Thea inte tog den då så tappade jag fokus. Så kan det gå ibland. Tur att man bara kan diska sig en gång ;)

3e loppet så vände hon på gungan vilket gjorde mig rätt paff. Hon var lite långsam igenom loppet vilket synns på a-hindret också men eftersom att det var galet varmt så inte konstigt att hon blev lite trött! En femma plus en del tidsfel men annars ett fint lopp!



Sista loppet för dan så blev det disk. Jag valde fel handlingsval innan tunneln och blir lite grinig på mig själv! Jag tänkte på banvandringen att det där kmr bli riktigt svårt för oss, har tränat lite grann och då sitter hon som ett smack i tunneln så varför valde jag inte den andra handlingen?!?! Åter så blev det strul med gungan, först sprang hon förbi den, sen vände och sen ville hon inte gå upp på den. Hon stack innan på balansen så tog om den. Nu märktes det att både hon och jag var riktigt trötta för det var inte direkt samspelt.



Innan loppen började på söndan så bestämde jag mig för att ta tag i vad det nu var som hände med gungan dagen innan och efter ett par vändor på framhoppningen så gjorde hon den precis som vanligt. Skönt att det inte var något som satte sig kvar!!!!

Laget var fulltalit och vi köde på med hopploppet. Det var ett kul lopp med en del klurigheter. Vi får först en femma när hon går ur slalom. Sen klantar jag till det och diskar oss, dröjer mig kvar alldeles för länge i tunneln innan - helt utan anledning för det fanns ju inget svårt där! Och sen är jag alltså efter och visar ut henne på helt fel hinder. Hon är duktig och gör helt rätt men disk som sagt. Är toknöjd med raksträckan sen och handlingen till rätt tunnelingång av fyra plus sen in i tunneln efter det!!!! Får några svängar som kan tajtas in mycket på slutet men är supernöjd med loppet! Tyvärr diskade laget sig så inga resultat på söndan heller.


Agilityloppet för dan kom sen och det lyckades vi nolla! Tyvärr gick det för långsamt så lite tidsfel blev det. Kändes inte så långsamt som tiden sa men det märks att vi får flera stora svängar och accellerationen är inte på topp. Fin slalomingång!!


Vi diskade oss i båda de resterande hopploppen tyvärr. Det sista var riktigt fint fram tills jag skulle dra in henne mot mig efter blåa tunneln och ta hindret från andra sidan. Det var flera som körde bort sig på exakt samma ställe, Thea hade hög fart ur tunneln och låser på hindret och då blir min handling lite för mesig så hon tar den inte i tid. Jag skulle ha varit mycket tydligare och verkligen dragit henne mot mig! I övrigt är jag grymt glad över det loppet!

Inför de två sista lopen så kom Anna med idén att tagga upp Thea med att spela på avundsjuka med Irja. Stog och kampade med Irja och hetsade Thea samtidigt, gissa om det tog fart! Kanon tempo på de sista loppen och utan disken i sista och den extra tid det tog där hade det nog kunnat bli riktigt bra!

Alltså inga resultat från den här helgen men en hel del positivt att ta med sig hem! :D Båda tjejerna har varit lugna och mysiga i tältet och hagen så min nya träning har redan gett resultat på skällfronten. Thea har iof hållit sig lugn på tävlingar förut men Irja har däremot varit värsta gaphalsen så kul när det ger snabba resultat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar