fredag 21 maj 2010

Inoff Väsby

Jag körde både Irja, Thea och Ture på inoffen idag. Thea och jag kom två i hopploppet, mindre än en sekund efter Anna och Ila. Men jag pushade henne inte för vinst, får ta me fan sluta mesköra nu!! I agilityloppet så skulle det bli andra bullar, nu skulle vi ta mig sjutton ta den lilla pudeln! Och vilket lopp sen..! Ett riktigt kanonlopp ända fram tills gungan. Det konstiga från Kista var tillbaka fast vi tränat den och det sett fint ut både i veckan och igår, samma gunga dessutom. Så efter tio fel på tredje sista hindret plus en del tidsfel så var vi i mål. Men har ändå en bra känsla, fick kvitto på att det går att pusha henne betydligt mer och jag lär mig mer och mer för varje lopp hur jag kan maxa henne i tid så jag tycker vi vann mycket på det här loppet. Tränade gungan lite efter och när vi körde med godis så tog det bara två ggr innan det gamla beteendet var tillbaka så får väl se hur det blir imorgon.

Ture och jag hade lite olika åsikter på plan, jag tyckte att vi kunde hoppa hinder och springa lite. Han tyckte att det var bättre att leta rätt på mamma. En söt liten mammagris är han men alltså disk i båda loppen. =)

Irja och jag diskade oss i hopploppet men det var efter mycket strul i slalom. Vet ju att hon behöver lite stöd där att bromsa upp men vi båda hade för hög fart och när det väl blivit fel en gång har hon mycket svårare att koncentrera sig så vi körde på och hade kul istället. Fin fart i alla fall! I agilityn fick vi en femma och lite tidsfel. Hon är ju lite mer osäker på balanshindrena så dom går inte fort, travar över balansen och så. Femman var mitt fel då jag inte skickade henne ordentligt in i en tunnel så vi fick vägran där.


Kul kväll trots alla myggen, tror jag har minst tio nya efter kvällen...

1 kommentar:

  1. Ture låter hälsa att du visserligen är helt ok men mamma kommer alltid vara nr 1! haha

    SvaraRadera