onsdag 16 januari 2013

Skriva av sig lite

Det är mycket som händer nu och känner att jag behöver skriva av mig lite.

Det är slutet på en termin med tenta på fredag och ny kurs efter det. Den kursen är kort så tenta snart igen och måste börja ordna inför den kursen direkt nu i helgen. En hel del fix inför nya terminen då vi ska ut in real life så vi behöver ha en speciell legitimation för det.

Kurserna på Klicka hunden börjar snart. Är du intresserad finns det ngn enstaka plats kvar på första agilitykursen och ngra stycken på valp och rallykurserna som alla börjar i början av februari så anmäl dig om du vill ha en plats http://www.klickahunden.se/hundkurser
Det är iaf väldigt roligt att kurserna går igång snart men samtidigt är det ytterliggare en grej att hålla i huvudet!

Det närmar sig slutet av sbkåret och då är det också lite extra mycket att ordna inför årsmötet.

Bilen är trasig vilket strular till livet bra mycket då det inte är så lätt att ta sig ngnstans med tre hundar och packning, stör både träningar och tävlingar. Dessutom handling och annat som använder bilen till. Märks tydligt hur van jag är vid bil och hur mycket tid det tar att åka kommunalt.

Både jag och Elias har från och med den här terminen blivit volleybolltränare igen. Nu för F98, vi har varsin dag i veckan och då jag inte gör mycket nytta på fredagar är det numera min kväll i volleyhallen. En skön känsla att riktigt längta efter fredagarna för att få träna tjejerna. Tom längta efter att planera träningen. Jag har saknat det!

Sen ska såklart hundarna ha sitt och sista prioritet är hur hemmet ser ut.

Mycket kul men mycket att göra. Min att-göra-lista är hyffsat lång och för varje grej som stryks skriver jag upp något nytt. Men vill man göra mycket så är det bara att bita ihop och göra det. Men något jag lärde mig från 2012 att det är helt okej att göra mycket om man gillar dom saker man gör. Förra året var det mer saker som jag gjort av pliktkänsla eller för att det är bra att göra än saker som jag verkligen tyckte var roligt. I år blir det nog lika mycket att göra men har bytt en del av jobbgrejerna från förra året till kurser i år, byter en del administrativt mot volleyträning. Ja, byter en del sega åtaganden till roliga helt enkelt. Tror jag på det sättet har nog med energi för allt jag vill hinna med att göra! Så även om det är mycket nu så funkar det och jag ser fram emot resten av terminen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar