söndag 6 januari 2013

Kistamässan del 1

Rapport efter laglopp och första individuella dagen på Kistamässan.

Laget tävlade bara på tre då Ella var dålig. Tyvärr blev det disk för oss i bägge loppen. Thea och jag gjorde sådär ifrån oss men hon gled iaf inte överdrivet på mattan men störde sig desto mer på omgivningen.

Idag (igår) körde vi ett hopplopp. En utmanande bana med många fel och mkt disk. En som vi kan ha en god chans på till pinne alltså då det inte hänger så mycket på tiderna. Vi går in på banan men hon är off. Hon störs väldigt mkt i inropet av att så många hundar står på rad och att det är mycket folk som rör sig. Vi startar, hon är så pass off att hon tom nosar vid hinder två. I övrigt så kämpar vi oss runt. Hon sliter, jag sliter, hon glider hur mycket som helst och kämpar i varje sväng. Nollar...till sista hindret. Hon sladdar efter tunneln och kommer ut för långt i svängen och springer förbi hindret så jag får ta henne runt och tillbaka. Om jag hade stått närmare henne efter tunneln borde jagkunnat få in henne men jag rörde mig mot mål, surt...

Vi hamnade långt ner med vår 5a plus tidsfel så ingen pinne. Om inte om varit så hade det möjligtvis räckt då jag inte vet hur mycket tid som gick där. För att ta pinne behövde man helnolla så det hade nog inte räckt oavsett. Är ändå nöjd med loppet, vi gjorde vårt bästa med de förutsättningar som gavs. Thea gillar inte så mycket folk och underlaget var svårt. Blev ganska förvånad över det då hon klarade det mycket bättre i torsdags.

Jag hoppas på utmanande handling även imorgon så får ni hålla tummarna för oss då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar