måndag 28 januari 2013

Sen söndagsnatt/tidig måndagsmorgon

Tydligen är söndagsnätter en bra tid att blogga på ^^Även om klockan gått över midnatt och det därmed är måndag.

Sitter och laddar inför en tuff period framåt. Väldigt mycket att göra. Mycket roligt men mycket! Mina första kurser hos Klicka hunden börjar den här veckan, en på torsdag och en på fredag. Är det någon som missat detta så finns det ngra enstaka platser kvar på dem (valp på torsdag och agilitygrund på fredag). Och så egen träning och förhoppningsvis volleyträning och till helgen ska jag ställa mig på startlinjen igen.

Lördag blir det den svartvita galenpannan som ska få tävla officiellt i Fagersta. Målet är att ha en skön känsla av att vi jobbar tillsammans på banan, resulaten får komma när det kommer. Söndag ska Thea tävla finalen i Knivstacupen. Hon ligger väl sisådär på totallistorna men alltihopa nollställs inför finalen. Målet är prio ett tajta, bra svängar. Prio två att göra nollade lopp. Men det är svängarna vi satsar på! Spec i de "hårda" bytena och efter tunnlar.

Skolan är helt klart igång på allvar och det är massor att läsa. Visserligen inget ovanligt men jag känner att jag har mindre och att det är mer att göra nu än i höstas. Lite lätt stressad över det men det löser sig alltid i slutändan. I värsta fall blir det en omtenta och inte mer än så.

Alltså är det som vanligt fullt ös i 180 knyck men jag kan ju inte tacka nej till något. Jag vill göra allt! Jag vill plugga det program jag går, jag vill träna hundarna som jag gör (eller mer), vill tävla som jag gör, vill träna volleybolltjejerna som jag gör (eller mer), vill hålla de kurser jag ska göra (både för kul men också för jobb), jobba som jag gör (hur skulle jag annars ha råd med allt jag vill göra :P )
Jag måste hitta en bättre rutien för att få det hela att gå ihop, bättre struktur. Eller snarare bli bättre på att hålla den struktur jag sätter upp. Full fart framåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar