tisdag 21 januari 2014

Medicinfria hundar :D

Kursen för Jouni var helt tokigt rolig!! Vilken kick! Jag kikar just nu på möjligheterna att ta hit honom för kurs nu under våren. Skulle du vara intresserad av det så hojta till!

För övrigt är nu alla mina hundar tratt och medicinfria. Tjoho!! Dock är inte Irja rehabfri än så klart och Gus stygn har inte läkt 100% än i stygnknutarna (han kliar inte och får därför slippa tratten). Börjar kännas mer som vardag nu.

Dock meeeegastort minus på hur sjukt jobbigt det är att gå med både Irja och Kylie just nu. Irja är så understimulerad fysiskt så hon är halvvild i kopplet och Kylie har fått någon jäkla dille när det är plogat ute så att varje millimeter av utan utomhus ska nosas på. Uppskattas INTE att ha en hund dragandes i koppel åt ena och en åt andra eller bägge halvt dra omkull mig när dom drar åt samma håll. Alla som känner mig och har gått med mig på promenad vet att jag är benhård med hur man går i koppel (min rygg och nacke strejkar helt annars) så våra promenader är mest grinig matte och nosandes hundar just nu *morr*. Blir era hundar också muppade när det är plogat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar