söndag 5 januari 2014

Mål 2014

Började skriva på det här inlägget men kom av mig iom Gus olycka men här kommer det iaf. Känns så dumt att skriva sakr om att vara skadefri etc när jag nu har två skadade hundar (även om Irjas op var planerad) så därför tittar jag nu på målen jag kan påverka.
Årets mål:

Jag
- Fortsätter utbildningen (Nu blev ni förvånade va? ;) )
- Går någon hundutbildning om jag hittar tid över. Instruktör eller domare eller något annat skojigt
- Fortsätter vara volleybolltränare
- Vara i fysisk form till SM för att kunna springa fort och smidigt och inte känna att det är min kropp som hindrar oss på banan
- Ta tid för mig själv, planera och strukturera upp, FÖLJA den planering jag gjort och på så sätt bli mer tidseffektiv och förhoppningsvis även bättre koncentrationsförmåga.
-  Eventuellt få större förändringar i livet.

Thea
- Starta SM2014 individuellt men specifika målet att nolla båda loppen.
- Starta SM2014 i lag med Plockepinn. Här har jag som det egna målet att göra stabila bra lopp med fokus på att komma i mål. Man kan komma långt i lag även om man inte är felfri då det är så lätt att diska ut laget.
- Kvala till SM agility individuellt och i lag (om laget fortsätter).
- Debutera officiellt i rallylydnad och få godkänt resultat i nybörjarklass. Hon fick ju gå på KM i princip utan träning och fick höga och fina poäng så varför inte ge henne chansen att visa framfötterna i annat än agilityn. Dessutom bra miljöträning för henne.

Kylie
- Ta sista pinnarna i agility 2an så att hon blir uppflyttad till 3an
- Starta SM2014 i laget med laget No Limit. Då hon fortfarande är ung och orutinerad och jag fortfarande lär mig hur jag ska köra henne så är vårt SMmål att ta det lugnt, fokusera och göra vårt allra bästa.
- Tajta till svängarna så att det blir något vi har bättre rutin på
- Få till running så att det sitter på tävling
- Få till snygga och bra lopp i klass 3 och förhoppningvis kan det räcka till något cert
- Bonus skulle bli att kvala till SM2015 individuellt
- Ta sista resultaten i avancerad klass i rallylydnad
- Starta mästarklass i rally
- Ta Lp1

Irja
- Rehaba och komma tillbaka till form med knät och det felaktiga rörelsemönstret i höfterna
- Göra om hela alltet med högra knät i sommar och efter det kunna komma tillbaka som aktiv vardagshund med allt vad det innebär av att hänga med i skog och mark, busa lös med de andra hundarna etc.
- Ta sista resultaten i avancerad klass i rallylydnad (beror helt på karens och hur rehaben fungerar, fokus är självklart på att hon ska må bra!)
- Starta mästarklass i rally

Gus
- Komma tillbaka till aktiv vardagshund. Samma mål som Irja ovan på den punkten att kunna springa lös i skogen, hänga med på allt vi hittar på trots sitt enda öga. Förhoppningsvis inte vara speciellt påverkad alls av att ha förlorat halva synen
- Börja träna momenten till rallylydnadens nybörjarklass och om det känns bra debutera i rallylydnad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar