onsdag 22 maj 2013

Slalom och kontaktfältsfokus

Efter helgens tävlingar kände jag att det var välbehövligt med ett pass slalom för svartvit och en påminnelse om kontaktfält för pälsfia. Så drog till klubben och körde ett kort pass. Skönt att kunna värma upp, träna och gå av på strax över en timma!

Kylie hade inte alls samma problem idag som på tävlingarna. Sprang inte förbi slalomet en enda gång, gick endast ur för tidigt en gång när jag gjorde ett hårt vinklat bakombyte och hon trodde att hon gjorde fel som tog slalomet och följde istället mig och på alla repetitionerna så missade hon bara ingången 3 ggr. Varierande handlingen med hinder och tunnel innan och efter, olika vinklar, olika fart och olika mycket hjälp och avstånd från mig. Sista gången kom hon i en riktigt hög fart och i en sväng, jag sa bara slalom en gång och lät henne sen lösa problemet. Hon kortade sig helt själv för att ta slalomet. Duktig tjej!

Dock tycker jag att hon fått sämre fram genom slalomet så den ska vi jobba upp igen.
Hon fick också en vända på kf och här märks det att jag nog behöver offra någon tävling här och där för att hon ska greppa att man inte hoppar av när mna själv känner för det. Så från nu är det stenhårda tag som gäller på balansen och gungan (a-hindret kör jag i princip redan running på tävling).

Thea hoppade a-hindret 3 vändor i rad men sen tog hon det snyggt. En omgång hoppande på balansen och resten klockrent. Hon har ett väldigt snyggt kf som vi kan tacka Sandra för! Hon springer hela vägen ner, kör ner tassarna och om man inte okejar direkt så lägger hon sig (tar gärna ett grässtrå i farten också).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar