onsdag 3 juli 2013

Syskonträff, kontaktfältstänk och lite andra blandade kvällstankar

Jaha...Ett blandat inlägg här men lite halvt nedkastade kvällstankar. Håll till godo!

Det här med kontaktfälten då. Igen.. Jäkla bajsgrej!

Har blivit väldigt svårt med runningträningen då jag inte får till att sänka varken a-hinder eller balans ensam. Så det har stannat av helt. Bajs, bajs, bajs!! Har därför nu återgått till att tänka att jag ska köra med lock iaf och gjorde ett kort pass idag på a-hinder och Kylie gick kanonfint! En helt annan attityd och fart. Istället för det smygande och inte veta var hon ska stanna så tempo ner och smällde till targeten (som för dagen var ett block då jag tydligen missat att ha med ett lock i väskan)

Gillar egentligen inte 2+2 alls då jag förstör det varje gång jag tävlar eller släpper på på träning. Konstigt att hon blir osäker och tvekar/smyger när hon inte vet om hon ska stanna eller släppas på. Så VILL ha running men känner att jag inte kan få till den träning som behövs. Eller ens någon träning för den delen. :/
Skulle vilja ha någon att gå kurs för i running här uppe i Stockholm eller så. Har inte lagt tanken på hyllan helt men däremot på is. Nu när vi tävlar så jäklans mycket så blir det inte bra med ett mellanting pga för lite träning. =(

Roligt är iaf att det blir en hel del agilityträning nu för tjejerna. Har kommit iväg massor till klubben, Stockholm hundsportcenter, tomten och nu ikväll Österåker. Kylies slalomingångar blir bättre och bättre och vi börjar bli myrsteg bättre i svängarna också. Tränar för Josefine privat vilket är kanoners! Hon ser mycket bra grejer!!

På ÖBK ikväll träffade vi brorsan Koy och matte Annika. Kul att ses och höra hur dom har det. Tränade lite gjorde vi såklart. Koy är ganska lik Kylie, väldigt långa språng och blir därför vid i svängarna. Lite skönt att höra fler som har samma sak att brottas med, att det ligger lite i kullen och inte jag som gjort totalskumma saker vill säga (även om jag såklart hade kunnat träna på ett annat sätt från början) Väldigt snygg är han också, brorsan! Diggar helt klart hans päls mer än Kylies korta även om det korta är mer bekvämt i vardagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar