torsdag 18 juli 2013

Intensiv vecka

Vi började med tävlingar i Österåker för att sen åka upp till Fagersta. Sen blev det myssemester på Gotland och till sist långtävling i Värmland.

Drog på mig en förkylning som kickade igång lagom till Värmlandsveckan så tillsammans med det roliga men intensiva tempot har jag nästan varit däckad sen jag kom hem. Tävlingarna har gått lite sisådär. Inte så mycket resultat att skryta med men många härliga lopp.
I Österåker slarvkörde jag Thea i hopp = disk. Kylie gjorde många fina saker i sina men blev också diskar. Vi håller på att jobba ihop oss fortfarande och speciellt nu när jag får hjälp av Josefine att jobba på Kylies svängar. Helsvårt för mig som inte gjort några stolpar innan så jag blir lite fel i tajming eller vridning. Svartvita skruttan gör precis som jag visar och då blir det som det blir XD
Dock hade hon en kanonsnygg slalomingång i ena klassen! Det loppet hade blivit ursnyggt om inte jag tvekat till efter gungan och därför hamna efter vilket gjorde att det blev panikhandling två sekvenser men så höll sig inte den tredje.

Fagersta gav inte mer än två Theadisk. Vet faktiskt inte riktigt vad jag höll på med där för jag var lite off och inte alls så pushig och jobba inte igenom saker.

Gotland var härligt! Jag och Elias och alla dogsen åkte tillsammans med Elias familj och semestrade ett par dagar. Åkte runt och kikade på ön, knatade i Visby och hade härliga dagar. Mindre härligt var att jag klantade mig ordentligt och kollade fel på vilken tid min färja gick hem. Så missad färja, 1000 kr för ny biljett. *morr på mig själv*

Väl hemma från Gotland packade jag om på en timma och så kom Emma så åkte vi ner till Karlstad. Thea har gått otroligt bra i alla sina lopp! 3 nollade hopplopp varav 1 gav SMpinne, 2 disk och ett lopp med 5a. Ena disken var en tuff slalomingång si agilityklass om vi tränat lite på som jag ville chansa och se om hon kunde men nix, hon drog rakt igenom och hoppade ett hinder. Sista dagen var jag slut i benen och hamnade fel i bägge hennes lopp så den disken och den 5an var helt mina. Kul när hon går så fint! Speciellt har hon varit väldigt tajt i svängarna. Hon reagerar verkligen på mina signaler!! Duktiga hund! Sen att jag hetsade henne till att hoppa Aet var bara komiskt!

Kylie har kört 7 disk och 1 nolla som gav en 2aplac. Mycket har varit mina grejer i handlingen som varit lite sen eller otajmad. Hon gör generellt sitt jobb riktigt bra. Men sista loppet måndag och sista tisdag var hon trött. Jag var också rött och kombon då blev ju sådär. Hon blir mycket känsligare när hon är trött och kan gå på en liten signal från mig trots att resten av hela min kropp säger något annat. Men jag är ändå så nöjd med dagarna och att hon hållit ihop så fint som hon har!

Nu tar vi tävlingsvila till onsdag och latar oss i solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar