lördag 9 februari 2013

Tävlingspepp

Idag är det eftermiddags/kvällstävling i Väsbyhallen (ok, heter ju då inte väsbyhallen utan Stockholm Hundsportcentrum och tävlingsarrangören är Knivsta BK) vilket är skönt när det är så nära och numera våran "hemmahall" både för klubbens vinterträning och för Klicka hunden som har både kontor/massage och kurser där.

Idag är det lagtävling för Kylie och klass 3 för Thea. Bra för K att få lite fler lopp. Vi behöver masa lopp för att köra ihop oss mer och mer. Och med Thea hålls tummarna redan nu för att vi tar en av våra 2 hopp-pinnar vi har kvar till SM.


I lördags när vi tävlade tyckte ju både jag och Gustav att det var lite väl kallt - Anna tog en bild på hur vi löste det

Man brukar ju säga att genrep ska gå dåligt för att det viktiga ska gå bra men om det gällde alla tävlingar så skulle jag alltid behöva träna uselt :P
Det gjorde vi inte i torsdags när vi tränade utan Thea gick som en klocka! Fick flera kommentarer om att jag sprang fort och att Thea var snabb. Jag tycker själv att hon växlat upp och att jag nu börjar hitta mer och mer hur jag ska handla henne för att få ut mesta möjliga fart. Vi har kämpat mycket med det här det senaste året och så bra som det kändes i torsdags...! Ja, jisses, hög och svävande på små moln kan man nog säga. Vi kändes så otroligt samspelta, jag visste exakt var hon skulle vara varje steg på banan (tom när jag hamnade fel i sidled och bytte i rincip utan hinder visste jag hur hon skulle springa i vägran - och ja, hon vägrade). UNDERTBART kallas det! Så om vi kan hålla den känslan på banan så har vi gjort vårt bästa, då är det bara den stora frågan om tiderna räcker i konkurrensen om SM-pinnarna....

2 kommentarer:

  1. Söta båda två :)
    Hur länge ska du ha Gustav?

    Kul att se klippen på Kylie i förra inlägget :)

    SvaraRadera
  2. Tack =)
    Han är kvar ca en vecka till. OM vi kan lämna ifrån oss honom :P <3

    Ja, alltid kul att se filmerna. Ska försöka filma mer och lägga upp =)

    SvaraRadera