torsdag 14 februari 2013

Löptik

Igår hade vi årsmöte på klubben. Jag har genmfört mitt år som Ordförande och lämnar nu vidare klubban. Sitter dock kvar i HUS (ej som sammankallande detta år) och kommer helt klart vara aktiv där och på agilitytävlingar som vanligt. Något jag hoppas på i år är att starta upp en rallysektor. Det vore roligt! För övrigt kom Kylie på delad 1a plats i Årets Rallylydnads hund Nybörjarklass och Irja kom 3a i fortsättningsklass. Man tävlar bara en klass så fick välja trots att de båda kört både N och F och valde då att låta K tävla i N då hon hade 4 tävlingar där medan hon hade 2 i N. Irja har 3 i varje.
Gustav var med och charmade folk både till höger och vänster. Fick tom hålla han hårt så inte Elisabet snodde med sig honom hem ;)

Kylie följde inte med trots att hon oftast är den som hänger med mig på sånt här för att få lite extra stimulans. Men inte igår för hon löper. Tidigare har jag inte märkt ngt direkt på henne när hon löper annat än en anings sämre koncentrationsnivå men ju, jisses! Det är ju som att ha att göra med en valp när det gäller fokus. 2 repetitioner av något och sen är hon väck. Märks mindre på agilitybanan än på sånt där hon är lugn och koncentrerar sig mer som tex rallyträning. Vi gjorde ett kort pass lydnad nyss, kollade av apporten som sitter klockrent och övade lite ingångar men efter mindre än hälften av ett vanligt pass längd så slutade vi då hon inte kunde hålla fokus och ser allmänt frågade ut. Får se hur det går att ha huvudet med sig på agilitytävlingen på lördag =P

Gustav då det charmtrollet..! Han har vunnit våra hjärtan väldans snabbt! Tom så att det skämtsamt pratas om att behålla honom för gott (får göma oss på hemlig ort så inte Matilda snor tillbaka honom XD ). Han sover med oss i sängen och då oftast på min sida. Och i soffan lägger han sig på en och rullar ihop sig till en boll och myser. Han vet hur man kopplar av helt klart =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar