måndag 25 februari 2013

Karlstad

Karlstad helgen som var med bara Thea. Kändes lyxigt att få tillbringa 2 dagar och en natt ensam med min lilla pälsboll (ensam med sällskap men utan de andra hundarna).

Kort sagt så blev det disk och disk. Den andra hoppbanan låg mig verkligen i smaken. Den var flytig med flera möjligheter till att välja sin egen handling vilket alltid är mkt roligare än när en handling tydligt är bättre. Jag hade planerat flera krokar vilka jag verkligen gillar att göra. Det enda jag var lite osäker på var slutet och slalom och bägge de funkade ok.
Krokarna har vi inte tränat på länge och jag stack en anings för tidigt vilket då gav vägran på bägge krokarna. Som ett brev på posten. Efter slalom mesade jag och gjorde ett trögt framförbyte och en dålig svängsignal på det vilket gav disk i treaddlen. Så jävla sur jag var/är på mig själv! En bana som faktiskt passade oss, där bara 4 gick helnollor... Gaaaaarh...!! Men ok, fine. Bryt ihop och gå vidare. Hem och träna krokar helt enkelt. Är nöjd med att hon tar mitt muntliga ut-kommande på slutet iaf även om jag vid det laget typ slutat jobba helt.

I första loppet diskade vi oss direkt på hinder 2. Här är jag dock väääääldigt nöjd med att hon svängar tajt ut ur böjd tunnel bägge gångerna i loppet på min jaakko. Glad att det vi tränat mycket på ger tydliga resultat på tävling! Ska bara hålla i och se att detta inte var en engångsgrej. (För er nyfikna så slog jag hälen i sandsäcken i andra omgången i tunneln så ramlade bakåt och äääändå kom hon ut tajt =) )! Är dessutom väldigt nöjd med svängen innan slalom som vi fick till bra.

Generellt känner jag att vi blir bättre och bättre. Vi har bättre koll på tajta svängar och det handlar bara om hur bra jag är på att förbereda. Nu när vi tränar att svängsignal= sväng TAJT och ingen svängsignal = ÖS PÅ får vi större problem om jag är sen. Men det gör mig inte det minsta för om jag skärper mig är vi bättre än någonsin och det känns bra inför framtiden och nästa säsong.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar