tisdag 12 februari 2013

Knivstatävlingar och Seppokurs


I hegen var det som sagt tävlingar som Knivsta anordnade i Väsbyhallen. Skönt när det är så nära!
Resultaten uteblev både individuellt och i lagen. Är dock nöjd med bla Theas starter som håller hög fart. Är också nöjd med att Kylie inte river alls i sina lopp trots pressade situationer. Minre nöjd med Kylies dubbla slalommissar i ingångarna och min egen handling i Theas bägge hopplopp (individuellt och lag) som gjorde att vi tappade tid på fladdriga och utsvävande lopp. Sen att Thea tyckte att både hinderfixare och tejp som håller fast slalomet ska bort ja - inte mkt att göra åt.

Nu till det betydligt roligare - jag har gått kurs! Yes, kurs för Seppo (finska landslagsledaren) blev det efter tävlingarna i söndags. Helkul att vara kursare i agility igen. Tror det var för 1,5 år sen eller så som det var senast. Fokus låg på kroppshållning och balans. Själv kom jag till hinder 5 i banan som innehöll 26 hinder XD. Vi jobbade på att ändra fotisättningen och balansen dvs kroppshållningen i mitt framförbyte mellan hinder 2 & 3. INTE lätt att ändra på något man gjort så många ggr att man inte ens längre tänker på hur man gör det :P Mycket skratt och många visheter fick vi med oss. Så ska börja jobba med det på en gång!

Sen att Kylie dessutom fick massa beröm av Ninnie Lindvall gjorde det hela som grädde på moset. Kul att få höra av andra att ens hund är bra (ofta är det ju ngt man tänker eller bara säger till ngn bredvid och så glömmer man säga det till den vars hund det är) men betyder extra mycket för mig att en person jag anser vara duktig berömmer min hund. Att de färdigheter jag ser i henne inte är vinklade genom mina ögon utan att även andra ser samma sak. Kan säga att jag svävade på små moln under denna kursen. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar