lördag 3 mars 2012

Kylies första anmälan

Igår gjorde jag det stora.. Jag anmälde Kylie till hennes första tävling :D Har inte betalat än så ni kan inte se oss på några listor ;) Kan såklart avslöja att det är rally vi ska ge oss på först. De får tävla redan vid 10 månader i rally med det måttet kunde vi varit ännu tidigare men jag gillar att skynda långsamt. Det vi har kvar nu är frontmomenten som vi faktiskt inte ens börjat på ännu men damen är så lättlärd så det ska nog gå vägen. Ser tävlingen helt utan resultatmål och vi ska bara ha kul och känna på pulsen lite liksom. Okej då - målet är kanske att ändå ta oss runt banan. Ett bra och lagom mål då hon kanske blir helt stissig av att vara på banan.

Vi ska också börja titta lite på agilityhinder när hindrena kommit tillbaka till klubben men sen åker jag ju bort två veckor så blir nog egentligen inte förrän efter det någon gång. Vi har kört lite runt träd och torrhandling såklart men det har varit otroligt lite agility för oss nu i vinter. Väldigt lite för hela flocken. Men runt träd funkar framförbyten snyggt och torrt kan hon bakombyten också. Dock blir det en del morr och hets när hon får upp intensiteten vilket jag inte gillar så vi tar det väldigt små steg. Istället tränar vi mycket på passiviteten. Här om dan gick vi ner på fältet och Kylie och Thea fick varva att köra runt lite stolpar. När Thea körde så platsade jag Kylie. Efter den första missen där hon reste sig på Theas OK ("jag lyssnar på vad min matte säger <3) så greppade hon snabbt vems tur det var när och hon låg tyst och stilla varenda gång det var Theas tur för att sen ge gärnet på sin egen. Det är en stor bedrift med tanke på att Thea skäller, hoppar och är hyffsat vild när vi kör så jag är väldigt stolt.

Just nu längtar jag till nästa vecka när vår isoleringstid är över så att vi faktiskt kan sticka till klubben och göra saker, träffa kompisar men framför allt att få åka och valla igen. Vi saknar de där ullsakerna som skrutt har bättre koll på än jag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar