söndag 11 mars 2012

Ingen tävling idag

Ibland blir det inte riktigt som det var tänkt. Det var ju tänkt att jag och Irja skulle debutera i rally idag. Men jag kände inte för att åka hemifrån klockan 5 och köra själv till Fagersta, inte efter gårdagens träningspass som nog var det sämsta i historien! Satte upp skyltar jag lånat av Sandra på tomten och körde ett enkelt pass med 7 skyltar bara. Irja lyssnade inte mycket alls och varken satte sig eller la sig på kommando. Efter en stund lessnade hon och brydde sig flaska om vad jag ville trots att jag hade godis i handen. Då tröttnade jag också.

Kylie fick köra en vända och hon var också borta mentalt. Då började jag på allvar fundera vad som var fel. Bägge gick fint i torsdags och det här var ingen skillnad annat än att vi var hemma jämfört med klubben. Inte ens med bästa belöningen (kamp med pinne) fungerade någonting utom att typ gå halvkasst fot. Blir det fel med två hundar samtidigt så är det ju uppenbart att gemensamma nämnare är jag men jag kunde inte komma på vad det var. Gjorde mig lätt irriterad och grinig på mig själv och faktiskt även på tjejerna då jag gjorde allt som i torsdags. Jag testade att byta ställe på tomten ifall det var troll i ngt och då gick det helt okej. Lagom till att jag var tvungen att sluta för att hinna till sollentuna i tid kom jag på vad felet kunde vara. Lera, blöt mark och gegga... Klubben var också blöt i torsdags men inte alls som tomten där det läckte in i mina skor. Lera dessutom efter att ha gått samma skylt tre försök. För när vi bytte ställe till stenlagda gången så gick ju sitt kanon - ligg var fortfarande sådär men de la sig iaf vilket var mer än tidigare.

Det var faktiskt när jag tröttnat riktigt och lät Thea köra en vända som jag kom på det. Hon vill ju inte beblanda sig med väta, inte ligga på gegga eller gå i vattenpölar och när hon halvla sig så tyckte jag det var ok för det var ju så geggigt. Och så gick ljuset upp. Jäkla dumbrud liksom! Varför inte träna på uppfarten där det är asfalterat och torrt liksom??

Oavsett så kände jag inte för att åka så långt och tidigt för en tävling med det frustrerande passet och känslan med oss för varken min egen eller Irjas del. Alltså blir det en hemma dag och så kör vi såklart ett nytt pass, denna gång där det är torrt och ser om det fungerar bättre då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar