fredag 3 juni 2011

Disk i Gagnef

Igår åkte jag en sväng uppåt i landet för klass 1-3 tävling på gagnef-floda bk. Jag drog med mig Annie och då jag bara anmält Thea kunde vi åka på morgonen och vara hemma igen på kvällen. Vi kom hem med disk och disk. Första loppet var hon väldigt off. Samma som på Knivsta. Taggad till tusen precis innan men direkt inne på banan så blir on disraerad oc tittar inte ens på mig...vägran på hinder två för att hon tittar bort från mig och varken reagerar på min handling eller min röst. Efter lite mindre än halva så får hon syn på Sandra i publiken som vi inte hälsat på än och då var hon helt borta :P
Vi sprang bara målrakan ut då.

Andra loppet var hon som vanligt igen men det blev disk även där då hon flög av gungan på målrakan. Jag bromsade henne för dåligt och valde att ta om henne. Hon var inte den enda som flög där, såg minst 2 till som tydligen också druckit red bull innan ^^

Diskuterade lite med Sandra och annat folk om varför Thea beter sig så märk
ligt som hon gör ibland på tävling och jag tror att det har att göra med hennes osäkerhet. Hon går i princip alltid bättre 2a dagen av en tvådagars tävling. Inga problem alls på hemmaklubben oavsett väder och publik. I Rättviks körhall går hon alltid grymt bra av ngn anledning. Osv, hon gjorde såhär redan som liten och man skulle kunna tro att hon inte skulle ha problem med nya planer då hon är uppvuxen på tävlingar men hon har ju svårt att bara göra ifrån sig på en ny plats. Tar alltid ett par timmar extra innan hon ens känner sig så hemma så att hon kan kissa liksom.

Funderade på om hon hade ont någonstans men då hon gått kanonfint förra helgen och var sig själv andra loppet igår så tror jag mer på nerver och osäkerhet. För det är inte så att hon inte kan utan när hon gör sådana konstiga lopp så är det precis som att hon glömt vad vi gör på banan. Hon svävar ut, tittar på annat både i starten och under loppet och är allmänt distraherad.

Här är en bild som Annie satte ihop på tjejerna, Theas härliga lopp och Irja på framhoppningen
Vet inte riktigt hur man kan förbättra detta annat än att
åka på en massa tävlingar (vilket vi redan gör) och alltid bara förstärka hennes självkänsla vilket vi tränar varje dag. Oavsett så var det kul att åka upp och vi fick ju till ett riktigt fint lopp dessutom, hade varit kul att veta tiden på loppet fram tills gungan för att se om vi hade haft en chans. Jaja, vi myser hemma och ser fram emot Kylie som kommer inom kort (eller jag, ser iaf fram mot det ;) )

1 kommentar:

  1. Jag lägger upp filmerna (jo jag filmade båda loppen, dock blev andra filmen lite dålig eftersom jag fotade samtidigt) när jag kommer hem från skärgården. Ha en toppenhelg och tack för igår :D

    SvaraRadera